Badania konsumenckie

Co realizujemy ?

 

Testy

  1. Testy organoleptyczne
  2. Testy opakowań
  3. Testy produktów
  4. Testy czytelności materiałów reklamowych
  5. Testy komunikacyjne
  6. Określanie najważniejszych dla konsumenta cech produktów/usług

Badania

  1. Badanie wizerunku i świadomości marki
  2. Badania zwyczajów zakupowych konsumentów
  3. Badania częstotliwości i wielkości zakupów
  4. Badania preferencji konsumentów wobec konkretnego produktu
  5. Badanie opinii konsumentów o produkcie

 

Analizy

  1. Analiza wielkości poszczególnych atrybutów przypisywanych przez konsumentów danej marce
  2. Analiza pozycji marki na tle wybranych marek konkurencyjnych
  3. Analiza poziomu znajomości i rozpoznawalności marki/produktu/firmy
  4. Analiza poziomu spontanicznej i wspomaganej świadomości marki na tle marek konkurencyjnych
  5. Analiza systemu budowy świadomości marki na rynek – branding (analiza zarządzania wartością marki)

 

Jak realizujemy ?

 

Metody jakościowe :

 FGI (Focus Group Interview) zogniskowany wywiad grupowy.

 IDI (Individual In-depth Interview) pogłębiony wywiad indywidualny.

Metody ilościowe :

CAPI (Computer-Assisted Personal Interview)

CATI (Computer-Assisted Telephone Interview)

PAPI (Paper & Pen Personal Interview)

CAWI (Computer Assisted Web Interviews)

Metoda eksperymentalna: Desk research

 

Metody mieszane :

Hybryda

Badania metaforyczne

Eye Tracking

Badania w wirtualnej rzeczywistości

Dla badań konsumenckich najczęściej wykonujemy:

  1. Badania fokusowe (FGI) Podczas wywiadu grupowego (FGI) doświadczony prowadzący spotkanie z respondentami (moderator) wydobywa od respondentów ich poglądy, opinie i przemyślenia związane z tematem badania. Aktywność kilkuosobowej grupy (6-12 osób) pozwala na dynamiczną i żywą dyskusję dostarczającą wielu nieosiągalnych wcześniej informacji dotyczących postrzegania marki, produktu, firmy oraz codziennych zachowań i stylu życia konsumentów. Rezultaty badania metodą wywiadów grupowych dostarczane są w postaci raportu z odpowiedziami na postawione wcześniej pytania badawcze, interpretacją wyników. Dodatkowo wyniki wzbogacane są o transkrypcje przeprowadzonej rozmowy oraz zapis audiowizualny spotkania. Badanie zazwyczaj wykonywane dla branży FMCG (m.in wykonywane dla marek win, herbat, ciastek, kaw).
  2. Testy konceptów  BIG IDEA – badanie motywu przewodniego kampanii reklamowej. Główny pomysł, który przyświeca całej strategii i kreacji (m.in.  wykonywane dla marki Loyd).
  3. Badania U&A (Usage and Attitude) skupiają się głównie na eksplorowaniu obszarów powiązanych z zachowaniami konsumenckimi i postawą w stosunku do określonej marki, produktu czy też kategorii produktów (m.in. wykonywane dla parku rozrywki TwingPigs Miasteczko Westernowe).​

Marki